Autor:
Krzysztof Pietrek (analityk marki, strateg, designer)
Data powstania
2022 r.
Symbolika
W logotypie, a właściwie w literze „o” została zawarta historia Pszowa. Odcięta część litery wskazuje na główny podmiot miasta, którym kiedyś była Kopalnia Anna, wokół której toczyło się całe miejskie życie.
Pszów „odcięty” od kopalni zatracił swoją tożsamość, jednak ta odcięta część litery „o” nie zginęła, bo została przeniesiona do góry. Stała się w ten sposób symbolem odrodzenia miasta, które na bazie doświadczenia zaczyna budować swoją nową tożsamość.
Odcięta część litery „o” jest ponadto znakiem diakrytycznym charakterystycznym dla gwary śląskiej.
Pszów najpierw rósł w siłę jako miasto pątnicze, potem kierunek rozwoju wyznaczała kopalnia. Aktualnie jesteśmy na początku nowej drogi. Kopalnia, wokół której toczyło się życie zarówno gospodarcze, jak i społeczno – kulturalne została zlikwidowana i to wymusza konieczność szukania nowych rozwiązań.