Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
Tytuł projektu: „Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest na terenie Miasta Pszów”
Beneficjent: Miasto Pszów
Program/priorytet/działanie/poddziałanie:
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, oś priorytetowa: V. Ochrona środowiska i efektywne wykorzystywanie zasobów, działanie: 5.2. Gospodarka odpadami, poddziałanie: 5.2.2. Gospodarka odpadami RIT.
Opis projektu:
Mieszkańcy Pszowa w ramach inwestycji objętej grantem (dotacją) mogli przeprowadzić następujące prace:
- demontaż wyrobów i materiałów budowlanych zawierających azbest z budynku mieszkalnego i niemieszkalnego oraz transport i unieszkodliwienie tychże wyrobów;
- odtworzenie pokrycia dachowego budynku mieszkalnego i niemieszkalnego uszkodzonego w wyniku prac związanych z demontażem wyrobów zawierających azbest.
Projekt przyniósł korzyści ekologiczne polegające na minimalizacji emisji włókien azbestu oraz poprawie wyglądu zewnętrznego obiektów budowlanych i ich stanu technicznego.
W ramach projektu usunięto elementy zawierających azbest w 35 obiektach zlokalizowanych na terenie Pszowa o łącznej masie 48,366 [Mg].
Cel projektu:
Celem projektu była likwidacja szkodliwego oddziaływania azbestu na środowisko poprzez usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Pszów.
Całkowita wartość projektu/dofinansowanie:
Całkowity koszt projektu to 456 158,44 zł, w tym dofinansowanie z UE - 433 350,51 zł, wkład własny Miasta Pszów - 22 807,93 zł.
Okres realizacji projektu: od 14 maja 20 r. do 31 grudnia 2022 r.