Urząd Stanu Cywilnego
44-370 Pszów
wtorek - 7:30 - 15:30
środa - 7:30 - 17:00
czwartek - 7:30 - 15:30
piątek - 7:30 - 14:00
Do zakresu zadań Referatu należy:
- rejestracja zdarzeń z zakresu stanu cywilnego dotycząca urodzeń, małżeństw i zgonów,
- sporządzanie aktów stanu cywilnego oraz odpisów i zaświadczeń z tych aktów,
- transkrypcja i odtwarzanie zagranicznych aktów stanu cywilnego w polskich księgach stanu cywilnego,
- aktualizacja aktów stanu cywilnego,
- współpraca z zagranicznymi urzędami stanu cywilnego w zakresie międzynarodowej wymiany informacji dotyczących stanu cywilnego w tym współpraca z polskimi i zagranicznymi placówkami dyplomatycznymi,
- prowadzenie archiwum dla dokumentów aktów stanu cywilnego,
- organizowanie uroczystości z okazji jubileuszu długoletniego pożycia małżeńskiego, 100 - lecia urodzin,
- prowadzenie spraw związanych ze zmianą imion i nazwisk,
- prowadzenie innych spraw wynikających z Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, Kodeksu cywilnego, Prawa o aktach stanu cywilnego oraz innych aktów prawnych.