Od 1 lipca będzie można składać drogą elektroniczną wnioski o świadczenie „Dobry Start” z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego 2019/2020. Można też złożyć wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego i specjalnego zasiłku opiekuńczego.
Dobry Start w nowy rok szkolny
Wnioski o świadczenie "Dobry Start" można składać od 1 lipca drogą elektroniczną przez stronę @Empatia oraz za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Natomiast od 1 sierpnia 2019 r. wnioski można złożyć także drogą tradycyjną (papierową) w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Pszów (I budynek, parter).
Program „Dobry Start” to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód. Świadczenie przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymają świadczenie do ukończenia przez nie 24. roku życia.
Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca o piekę nad dzieckiem, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka). Wniosek o świadczenie dla dzieci, które przebywają w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.
Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
UWAGA! Wniosek należy złożyć do 30 listopada.
Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Nie obejmuje także studentów, uczniów szkół policealnych i uczniów szkół dla dorosłych.
Druki wniosków będą dostępne w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Pszów, a także na stronie internetowej urzędu. Wszelkie informacje dla osób zainteresowanych złożeniem wniosku w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Pszów pod nr telefonu 32 716 08 88.
Świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny
Referat Świadczeń Społecznych Urzędu Miasta Pszów przypomina także o konieczności złożenia wniosków na okres zasiłkowy 2019/2020. Dotyczy to wniosków w sprawie ustalenia prawa do:
- świadczeń rodzinnych,
- funduszu alimentacyjnego i
- specjalnego zasiłku opiekuńczego.
Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego na nowy okres zasiłkowy, będą przyjmowane:
- elektronicznie od 1 lipca 2019 r.
- tradycyjnie (w wersji papierowej) od 1 sierpnia 2019 r.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad i trybu składania wniosków oraz ich rozpatrywania zawarte są na stronie internetowej Urzędu Miasta Pszów. Informacje można uzyskać również pod numerem tel. 32 716 08 66, 32 716 08 63.
Wnioski należy składać w Referacie Świadczeń Społecznych Urzędu Miasta Pszów. Druki obowiązujących wniosków można pobrać w siedzibie urzędu.
Godziny pracy Urzędu Miejskiego w Pszowie:
- poniedziałek, wtorek, czwartek w godzinach od 7:30 – do 15:30
- środa w godzinach od 7:30-17:00
- piątek w godzinach od 7:30-14:00