Od 1 stycznia 2025 roku podmioty publiczne są zobowiązane do prowadzenia korespondencji z wykorzystaniem skrzynki do doręczeń elektronicznych.
Aby ułatwić tym podmiotom realizację tego obowiązku, na stronie e-Doręczeń https://www.gov.pl/web/e-doreczenia utworzona jest zakładka z materiałami informacyjnymi. Można tam znaleźć:
- przewodnik dla podmiotów publicznych – Jak skutecznie wdrożyć e-Doręczenia czyli, czym są e-Doręczenia, jak działają i jakie korzyści płyną z ich wdrożenia, jak założyć skrzynkę, jak ją aktywować, jak z niej korzystać,
- nagranie video, w którym poruszone są tematy składania wniosku o adres i skrzynkę do e-Doręczeń (ADE),sprawdzania jego statusu, prezentowane są też kwestie prawne, w tym wyłączenia wynikające z ustawy i przesłanki organizacyjne,
- instrukcje dla użytkowników – w których prezentowane są między innymi informacje o tym, jak się zalogować do skrzynki, jak przygotować i wysłać wiadomości elektroniczne PURDE, hybrydowe PUH, jak zamówić archiwa, jak wyszukać adres do doręczeń elektronicznych,
- 18 tematycznych filmów instruktażowych – w których prezentowane są między innymi: jak korzystać z importu odbiorców z pliku, jak nadać uprawnienia użytkownikowi w skrzynce do e-Doręczeń, jak utworzyć nowy folder, nową rolę w module uprawnień, jak dodać system zewnętrzny, jak utworzyć reguływiadomości,
- ulotki i plakaty do druku
Uruchomiona jest też wyszukiwarka. Można w niej szybko sprawdzić, czy dany podmiot publiczny ma już aktywny adres do doręczeń elektronicznych. Dane w wyszukiwarce są aktualizowane w dni robocze.
W przypadku wątpliwości dotyczących usługi dostępna jest zakładka Najczęściej zadawane pytania. Znajdują się w niej odpowiedzi na ponad 100 najczęściej zadawanych pytań.