Urzędowi doręczyciele ruszyli w teren i do 18 lutego będą dostarczać decyzje podatkowe na bieżący rok. Wraz z decyzją podatkową, mieszkańcy otrzymają informację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Decyzje podatkowe będą doręczane przez pracowników Urzędu Miasta Pszów za zwrotnym potwierdzeniem odbioru pod wskazane przez podatników adresy korespondencyjne.
Decyzje niedoręczone przez pracowników Urzędu Miasta do dnia 18.02.2023 r. będą wysłane listami poleconymi za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A., na adresy korespondencyjne wskazane przez podatników. Podobnie jak w ubiegłym roku decyzje będą doręczane w godzinach popołudniowych i wieczornych.
Zgodnie z art. 148 ustawy Ordynacja podatkowa, pisma doręcza się osobom fizycznym pod adresem miejsca ich zamieszkania albo pod adresem dla doręczeń w kraju. Pisma mogą być również doręczane w miejscu zatrudnienia lub prowadzenia działalności przez adresata. W przypadku, gdy nie jest to możliwe, pisma doręcza się w każdym miejscu, gdzie się adresata zastanie.
Urzędnik może zostawić przesyłkę u sąsiada, jeśli ten zobowiązał się do przekazania jej adresatowi zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej.
Podatek od nieruchomości należy uiścić na przypisany indywidualny numer konta, wskazany w decyzji podatkowej w punkcie kasowym przy ul. Pszowskiej 530 - Bank Spółdzielczy (bez dodatkowej opłaty) lub za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
Przypominamy, że pierwszą ratę podatku należy opłacić do 15 marca 2023 r. zgodnie z przepisami ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.
Na wszelkie pytania mieszkańców dotyczące decyzji podatkowych chętnie odpowiadają pracownicy Referatu Podatkowego pod numerem telefonu: 32 7180617.