Urząd Miasta w Pszowie odnotował próby oszustwa mieszkańców, w których mailowo proszeni są o dokonanie opłaty za zamówiony w gminie węgiel. Informujemy, że takie maile nie zostały wysłane przez Urząd Miasta.
Procedura zakupu węgla w preferencyjnej cenie za pośrednictwem Urzędu Miasta jest możliwa po złożeniu odpowiedniego wniosku w Biurze Obsługi Mieszkańca. Następnie wniosek jest weryfikowany pod kątem spełnienia przez Wnioskodawcę warunków. Osoba, która pozytywnie przeszła weryfikację zostanie o tym fakcie poinformowana telefonicznie. Wówczas pozna też kolejne kroki jakie należy podjąć w celu zakupu węgla.
UWAGA!!! Urząd Miasta Pszów NIE WYSYŁA informacji drogą mailową dotyczących zakupu węgla po preferencyjnych cenach. Wszelkie wiadomości e-mail z prośbą o dokonanie przelewu na podany numer konta bankowego są fałszywe. Każdy wnioskodawca zostanie poinformowany telefonicznie o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i poinformowany o kolejnych krokach do podjęcia.
KOMENTARZ
podinspektora Jacka Żydka, komendanta Komisariatu Policji w Pszowie
Internet jest obecnie największą bazą danych na każdy temat i narzędziem do wymiany informacji. Często podajemy swój adres e-mail lub wyrażamy zgody na przetwarzanie naszych danych. Temat zakupu opału w ostatnim czasie jest dominujący w naszych rozmowach. Oszuści wykorzystują zawsze sposobność łatwego zarobku, w związku z czym wyłudzenia kwot pieniężnych przy okazji zakupu węgla czy ekogroszku są faktem.
W tym przypadku, jak również w innych próbach wyłudzeń, stosujemy zasadę ograniczonego zaufania. Należy weryfikować informacje jakie do nas docierają.
- Nie „klikamy” zgody czy akceptacji każdej informacji jaka jest nam podsuwana i wygląda jak oryginalna strona banku, w którym mamy konto.
- Korzystajmy ze sprawdzonych form płatności, na przykład przelew z naszego konta czy system płatności blik.
- Po otrzymaniu informacji e-mailem lub sms-em o niedopłacie do paczki, niezapłaconej fakturze lub jakiejś promocji lepiej sprawdzić na swoim koncie, czy dokonaliśmy przelewu o właściwej kwocie lub telefonicznie lub elektronicznie skontaktować się z biurem obsługi klienta tejże firmy, czy rzeczywiście mamy jakieś zaległości.
- Klikając podsuwane nam linki jesteśmy narażeni na instalacje szpiegującego oprogramowania.
- W sprawach załatwianych elektronicznie sugeruję dużo rozwagi.