Burmistrz co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Miejskiej raport o stanie gminy. Rada Miejska rozpatruje raport o stanie gminy podczas sesji, na której będzie podejmowana uchwała w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium burmistrzowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabierać głos.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.
Zgodnie z art. 28aa ust. 8 ustawy o samorządzie gminnym tj. Dz. U. z 2022, poz. 559 ze zm.) zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczeni do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia.
Sesja, na której zostanie przedstawiony raport o stanie gminy Pszów jest planowana na 22 czerwca 2022 r. W związku z powyższym zgłoszenia przyjmowane będą do dnia 21 czerwca 2022 r. do godz. 15.30
- w Biurze Rady Miejskiej w Pszowie (II piętro, budynek przy ul. Pszowskiej 534),
- w Biurze Obsługi Mieszkańca (parter, budynek przy ul. Pszowskiej 534).
Formularz zgłoszenia dostępny w załącznikach po lewej.