Burmistrz Miasta Pszów ogłasza nabór wniosków przyznanie dofinansowania (zwrot części poniesionych kosztów) z WFOŚiGW w Katowicach i NFOŚiGW w Warszawie na prace związane z usuwaniem azbestu i wyrobów azbestowych z budynków mieszkalnych i gospodarczych z terenu Miasta Pszów.
Burmistrz Miasta Pszów informuje, że można składać wnioski o przystąpienie do programu usuwania wyrobów zawierających azbest z budynku mieszkalnego lub gospodarczego na terenie Miasta Pszów na rok 2022.
Wnioski można składać do 31 marca br. w Biurze Obsługi Mieszkańca w godzinach pracy Urzędu Miasta Pszów.
Do wniosku o zwrot części poniesionych kosztów należy załączyć następujące dokumenty:
- Aktualny odpis księgi wieczystej nieruchomości objętej dofinansowaniem dla jej właściciela – oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez właściciela nieruchomości.
lub zamiennie - aktualny wypis z rejestru gruntów lub ważny akt notarialny potwierdzający własność nieruchomości objętej dofinansowaniem - oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez właściciela nieruchomości, lub inne dokumenty (np. umowa najmu), z których bezsprzecznie będzie wynikał tytuł prawny do władania nieruchomością objętą dofinansowaniem - oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez posiadającego tytuł prawny do nieruchomości.
- Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (wykonana przez osobę z uprawnieniami budowlanymi bądź właściciela nieruchomości lub najemcy) – załącznik nr 1 do wniosku.
- Wstępna wycena demontażu, transportu i unieszkodliwiania lub zabezpieczenia wyrobów zawierających azbest (wykonana przez firmę wykonującą) lub zawarta umowa na wykonanie prac z firmą wykonującą (zawierająca dane ze wstępnej wyceny) – załącznik nr 2 do wniosku.
- Kolorowe zdjęcie budynku (z którego usuwany będzie azbest) pozwalające na identyfikację nieruchomości.
Druki wniosków są dołączone w załącznikach do tej informacji lub można je pobrać w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Miasta. Informacje są udzielane telefonicznie pod nr tel. 32/7160822, 32/7160828 lub mailowo pod adresem: kancelaria@pszow.pl.
Każdy wnioskodawca podczas wypełniania druku wniosku może posiłkować się tabelą zbiorczego zestawienia wyników inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest przeprowadzonej na terenie Gminy Pszów. Wystarczy odszukać adres nieruchomości, z której planowane jest usunięcie wyrobów azbestowych.
Prace związane z usuwaniem azbestu i wyrobów azbestowych z budynków mieszkalnych i gospodarczych z terenu Miasta Pszów nie mogą być rozpoczęte przed 1 maja 2022 r.
Termin złożenia dokumentów rozliczeniowych ustala się na dzień do 30 września 2022 r.
Prace wymiany pokrycia dachowego zawierającego azbest podlegają zgłoszeniu w Starostwie Powiatowym w Wodzisławiu Śląskim, w Wydziale Administracji Architektoniczno – Budowlanej, w terminach i na zasadach określonych w przepisach Prawa budowlanego i aktach wykonawczych.
Wykonawca prac ma obowiązek zgłoszenia terminu (co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac) wykonywania ww. prac do odpowiednich organów, tj. Okręgowego Inspektora Pracy, Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego oraz Państwowemu Inspektorowi Sanitarnemu, zgodnie z przepisami prawa określającymi sposób i warunki bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest, pod rygorem nieotrzymania dotacji.
Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z uzyskaniem dofinansowania do usuwania azbestu.
Maksymalna kwota dotacji wynosi:
Rodzaj robót | Wysokość dotacji |
dla demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest – dla I stopnia pilności | do 100% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 800 zł/Mg odpadów |
dla demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest – dla II i III stopnia pilności | do 90% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 720 zł/Mg odpadów |
dla zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest | do 100% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 600 zł/Mg odpadów |