Zdobądź dotację na usunięcie azbestu. Złóż wniosek do 13 kwietnia.
Burmistrz Miasta Pszów ogłasza nabór uzupełniający wniosków do projektu grantowego Miasta Pszów pn. „Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest na terenie Miasta Pszów”, realizowanego ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Działanie 5.2 Gospodarka Odpadami, Poddziałanie 5.2.2 Gospodarka odpadami RIT Subregionu Zachodniego.
Wnioski wraz z załącznikami można składać w Urzędzie Miasta Pszów w Biurze Obsługi Mieszkańca, Budynek I, parter - w godzinach pracy urzędu od 11 marca 2022 r. do 13 kwietnia 2022 r.
Kto może ubiegać się o dotację?
O udzielenie grantu (dotacji) może ubiegać się osoba fizyczna lub przedsiębiorca będący właścicielem/współwłaścicielem lub użytkownik wieczysty budynku mieszkalnego jednorodzinnego oraz innych budynków niemieszkalnych (np. gospodarczego, garażu, itp.) z zabudowanymi wyrobami zawierającymi azbest.
Wnioskodawca powinien spełnić kryteria określone w Regulaminie projektu pn. „Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest na terenie Miasta Pszów”.
Co można sfinansować z grantu?
Grant będzie udzielany na zadania związane z:
- demontażem z budynku/obiektu mieszkalnego lub niemieszkalnego wyrobów budowlanych zawierających azbest, ich transportem, unieszkodliwieniem;
- odtworzeniem pokrycia dachowego budynku/obiektu mieszkalnego lub niemieszkalnego uszkodzonego w wyniku prac związanych z demontażem wyrobów zawierających azbest.
Wysokość dofinansowania
Wysokość dofinansowania wyniesie do 100 % kosztów kwalifikowanych realizacji zadania, z zastrzeżeniem:
- dla usługi obejmującej demontaż wyrobów i materiałów budowlanych zawierających azbest z dachu budynków mieszkalnych lub niemieszkalnych oraz transport i unieszkodliwienie tychże wyrobów: 100% kosztów kwalifikowanych ale nie więcej niż 25 zł/ za 1 m2 powierzchni dachu, z którego usunięto wyroby azbestowe;
- dla usługi obejmującej odtworzenie pokryć dachowych budynków mieszkalnych lub niemieszkalnych uszkodzonych w wyniku prac związanych z demontażem wyrobów zawierających azbest maksymalna wartość dofinansowania dla zadania inwestycyjnego obejmującego jeden wniosek o przyznanie grantu wynosi 100 zł/ za 1 m2 powierzchni odtworzonego pokrycia dachu, ale nie więcej niż 20 tys. zł.
Poziom dofinansowania w ramach projektu będzie wynikać bezpośrednio z powierzchni dachu,
z której usuwane są wyroby zawierające azbest. Maksymalna powierzchnia dachu objęta grantem nie może być większa niż powierzchnia dachu, z której usunięto wyroby azbestowe. W przypadku podania zawyżonej powierzchni dachu, grant będzie wypłacany tylko i wyłącznie do faktycznej powierzchni dachu, z której usunięto azbest. Powierzchnia dachu będzie zatwierdzana przez Wykonawcę inwestycji i potwierdzana w Protokole odbioru końcowego.
Jeden wniosek może obejmować wyłącznie jeden budynek mieszkalny lub niemieszkalny. Każdy Wnioskodawca ma możliwość złożenia większej liczby wniosków dla budynków mieszkalnych lub niemieszkalnych, przy czym każdy wniosek będzie oceniany niezależnie od pozostałych.
Termin realizacji zadania
Realizacja inwestycji objętej grantem zarówno w zakresie demontażu azbestu jak i odtworzenia pokrycia dachowego musi zostać zakończona do dnia 15 października 2022 roku.
Jak złożyć wniosek?
Wniosek udziału w projekcie jest dostępny w Urzędzie Miasta Pszów przy ul. Pszowskiej 534 w Referacie Promocji, Środków Pomocowych, Kultury i Sportu, Budynek II, piętro 2, pokój nr 15 lub 16 oraz na stronie internetowej Miasta Pszów - www.pszow.pl
Wniosek należy złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Miasta Pszów, Budynek I, parter - w godzinach pracy urzędu od 11 marca 2022 r. do 13 kwietnia 2022 r. W przypadku wniosków przesłanych pocztą, za wniosek złożony w terminie uznaje się wniosek, który wpłynął do Urzędu Miasta Pszów do dnia 13 kwietnia 2022 r.
Należy złożyć następujące dokumenty:
- Wniosek udziału w projekcie wraz z załącznikami
- Formularz de minimis – dotyczy przedsiębiorców
UWAGA! Pozostałe załączniki i wnioski określone w Regulaminie (załączniki od 2 do 6) składane są na kolejnych etapach realizacji zadania.
Dodatkowe informacje na temat udziału w projekcie można uzyskać w Urzędzie Miasta Pszów przy
ul. Pszowskiej 534 w Referacie Promocji, Środków Pomocowych, Kultury i Sportu, Budynek II, piętro 2, pokój nr 15 lub 16, telefon: 32 716 08 24 lub 58.