Dziś śmieci zmieszane, jutro selektywne, a za tydzień popiół – w sprawnym zarządzaniu gospodarką odpadami we własnym domu mieszkańcom Pszowa pomoże aplikacja na telefon. Miasto zakupiło usługę, która ma zachęcić do segregacji śmieci, ułatwić zgłaszanie reklamacji i pomóc panować na harmonogramem wywozu odpadów.
Aplikacja EcoHarmonogram wspomaga mieszkańców, wyszukując harmonogram odpadów za pomocą adresu, przypomina o nadchodzących terminach wywozów oraz dostarcza wszystkich niezbędnych informacji potrzebnych do prawidłowego sortowania odpadów w gminie. W trosce o mieszkańców nieużywających smartfonów wszelkie informacje dostępne w aplikacji mobilnej są również dostępne na stronie internetowej miasta.
Funkcje aplikacji EcoHarmonogram
• sprawdzanie harmonogramu odbioru odpadów przypisanego do danej posesji;
• powiadomienia o terminie wywozu śmieci, które przychodzą niezależnie od dostępności internetu, czy tez wyłączenia aplikacji. Istnieje możliwość skonfigurowania terminu przychodzenia powiadomień;
• możliwość synchronizacji z kalendarzem Google, Windows, Apple oraz innymi;
• możliwość wysyłania zgłoszeń i nieprawidłowości;
• informacje na temat PSZOK;
• informacje jak sortować odpady, wyszukiwarka odpadów;
• informacje o jakości powietrza w okolicy;
• gry edukacyjne;
Aplikacja EcoHarmonogram jest dostępna nieodpłatnie na systemy operacyjne Android, iOS. Instalacja aplikacji odbywa się ze sklepów Google Play oraz App Store.