Jesteś właścicielem i zarządcą budynku - od 1 lipca wszedł w życie nowy obowiązek. Do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) należy złożyć deklarację dotyczącą źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.
Na wysłanie deklaracji właściciele mają 12 miesięcy w przypadku budynków już istniejących. W przypadku nowo powstałych obiektów będzie to termin 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw. Również przy wymianie źródła ciepła na nowe taką deklaracje właściciel musi złożyć w terminie do 14 dni.
Obowiązkowi zgłoszenia podlegają:
- sieć ciepłownicza,
- kocioł grzewczy na paliwa stałe,
- piec kaflowy lub wolnostojący opalany paliwem stałym (węgiel, pellet, drewno),
- kominek na paliwo stałe,
- kocioł olejowy,
- gazowy podgrzewacz przepływowy lub/i pojemnościowy,
- kominek gazowy,
- grzejnik gazowy,
- nagrzewnica gazowa,
- promienniki gazowe,
- trzony kuchenne,
- piecokuchnie,
- kuchnie węglowe,
- pompy ciepła,
- instalacje ogrzewania elektrycznego oraz
- kolektory słoneczne.
Deklarację można złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem strony: zone.gunb.gov.pl lub w wersji papierowej w Urzędzie Miasta Pszów ul. Pszowska 534 (deklaracja do pobrania w załącznikach do informacji lub pod adresem: https://zone.gunb.gov.pl/dokumenty-do-pobrania/ ).
Deklaracja zawiera następujące informacje:
- imię i nazwisko albo nazwa właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
- adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
- informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
- numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
- adres e-mail (opcjonalnie).
Odpowiedzialnym za to zadanie jest Główny Urząd Nadzoru Budownictwa (GUNB).
Więcej informacji na stronie GUNB: www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq