Mieszkańcy Pszowa zainteresowani instalacją węzła cieplnego w swoim domu mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach naboru uzupełniającego do projektu grantowego „Gminy z dobrą energią...”
Projekt „Gminy z dobrą energią…” został zainicjowany w kwietniu 2018 r., kiedy przeprowadzono nabór uczestników. Po otrzymaniu dofinansowania w 2019 r. przystąpiono do realizacji. W związku z rezygnacjami niektórych uczestników zwolniły się miejsca w ramach projektu. Liczba i rodzaj instalacji w naborze uzupełniającym jest ograniczona. Lista będzie aktualizowana cyklicznie, minimum raz na dwa tygodnie.
Mieszkańcy Pszowa mogą ubiegać się o jedno dofinansowanie na instalację węzła cieplnego o mocy dostosowanej do zapotrzebowania na moc w budynku, zgodnie z przeprowadzonym audytem energetycznym.
W ramach projektu można uzyskać dotację do 100% kosztów kwalifikowalnych netto związanych z wymianą źródła ciepła.
Uprawnieni do złożenia wniosku
Z dotacji będą mogli skorzystać właściciele/współwłaściciele/użytkownicy wieczyści domów mieszkalnych na terenie trzynastu gmin: Gminy Gaszowice, Gminy Godów, Gminy Gorzyce, Miasta Jastrzębie-Zdrój, Gminy Lubomia, Gminy Mszana, Gminy Pietrowice Wielkie, Miasta Pszów, Miasta Racibórz, Miasta Rybnik, Miasta Rydułtowy, Miasta Wodzisław Śląski, Miasta Żory – pod warunkiem, że na terenie danej gminy/miasta zwolniły się miejsca.
Ilość i rodzaj dostępnych w naborze instalacji będzie aktualizowana min. raz na dwa tygodnie.
Do udziału w Projekcie mogą być również zgłoszone nieruchomości, które stanowią miejsce rejestracji działalności gospodarczej lub rolniczej.
Rodzaje instalacji objętych grantami
Aktualnie mieszkańcy Pszowa mogą wnioskować o instalację węzła cieplnego o mocy dostosowanej do zapotrzebowania na moc w budynku, zgodnie z przeprowadzonym audytem energetycznym.
Kwota grantu
Maksymalna możliwa do pozyskania przez Grantobiorcę kwota grantu na instalację węzła cieplnego wynosi 9.500,00 zł.
Forma wsparcia
Grant jest wypłacany jako refundacja poniesionych wydatków, po podpisaniu umowy o powierzenie grantu, zrealizowaniu zadania zgodnie z regulaminem i umową oraz po akceptacji złożonego wniosku o wypłatę grantu.
Warunki złożenia wniosku
- Wnioskodawcą może być właściciel, współwłaścicielem lub użytkownik wieczysty domu jednorodzinnego w na terenie jednej z trzynastu wskazanych gmin.
- Należy dokonać weryfikacji technicznej budynku na własny koszt zgodnie z załącznikiem nr 5 do Regulaminu.
- Wnioskodawca musi spełniać warunki wskazane w Regulaminie i złożyć wymaganą dokumentację aplikacyjną w trakcie naboru tj.:
◦ Wypełniony i podpisany wniosek
◦ Klauzula informacyjna
◦ Karta audytu energetycznego (kopia)
◦ ew. inne załączniki, tj. oświadczenia, upoważnienia, pełnomocnictwa
Utworzona zostanie „Lista zakwalifikowanych w ramach naboru uzupełniającego” i „Lista uzupełniająca” (w przypadku dużej liczby chętnych), która będzie publikowana/aktualizowana raz w miesiącu.
O kolejności na liście będzie decydować data wpływu kompletnego wniosku do Biura Związku (w przypadku uzupełnień/wyjaśnień liczy się data wpływu ostatniego uzupełnienia danego wniosku) pod warunkiem spełniania kryteriów formalno-prawnych i technicznych. W sytuacji identycznej daty wpływu o kolejności zdecyduje godzina wpływu. Złożonym wnioskom zostaną nadane numery ewidencyjne, o których Wnioskodawcy zostaną powiadomieni przez pracowników Biura drogą mailową lub telefoniczną.
Wnioski niekompletne zostaną odrzucone bez możliwości ich uzupełnienia przez Wnioskodawcę.
Za wnioski niekompletne uznaje się wnioski, które nie mają załączonej karty Audytu energetycznego. Pozostałe elementy wniosku mogą być uzupełnione po jednokrotnym skutecznym wezwaniu do uzupełniania. Wezwanie do uzupełnienia przeprowadzone będzie drogą telefoniczną lub e-mailową na podstawie danych zawartych we wniosku. Biuro Związku zastrzega, że może się zwrócić o dodatkowe wyjaśnienia w związku z przedłożonymi dokumentami.
Termin i miejsce składania wniosków o przyznanie grantu
Nabór Grantobiorców w ramach naboru uzupełniającego ciągłego prowadzony będzie od 22 lutego 2021 r. Informacja o zakończeniu naboru zostanie podana w odrębnym ogłoszeniu.
Wnioski złożone przed lub po upływie terminu nie będą rozpatrywane.
Wnioski można składać wyłącznie w formie papierowej:
• bezpośrednio w siedzibie Biura Związku Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku, ul. Rudzka 13C, 44-200 Rybnik (II piętro) w godzinach funkcjonowania Biura (tj. poniedziałek – piątek 7.30-15.30),
lub
• za pośrednictwem Poczty Polskiej lub innego operatora na adres Związku Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku, ul. Rudzka 13C, 44-200 Rybnik(decyduje data i godzina wpływu do Biura).
Informacje dot. naboru można uzyskać w Biurze Związku Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku – Pani Hanna Apacka i Pani Natalia Byglewska, tel. 32 422 24 46, 512 986 477 lub mailowo: dobraenergia@subregion.pl
REGULAMIN I DOKUMENTY-----> KLIKNIJ TUTAJ