Nawet 37 tys. zł dotacji na wymianę kopciucha i termomodernizację domu mogą otrzymać osoby o najniższych dochodach w ramach drugiej części programu „Czyste Powietrze” 2.0. Informacje można uzyskać m.in. w punkcie konsultacyjnym w Urzędzie Miejskim w Pszowie.
Warunki udziału w programie
Część 2 programu „Czyste Powietrze” weszła w życie 21 października 2020r. Jej beneficjentem może zostać osoba, która łącznie spełnia następujące warunki:
- jest właścicielem/współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub wydzielonego w budynku jednorodzinnym lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą,
- przeciętny miesięczny dochód na jednego członka jej gospodarstwa domowego nie przekracza kwoty:
- 1 400 zł w gospodarstwie wieloosobowym,
- 1 960 zł w gospodarstwie jednoosobowym.
Zakres dofinansowania
W ramach Programu można ubiegać się o dofinansowanie w formie dotacji lub pożyczki na:
- wymianę źródeł ciepła,
- docieplenie przegród budynku;
- zakup i wymianę stolarki okiennej i drzwiowej;
- montaż lub modernizację instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej;
- instalacje fotowoltaiczne (od 2 kW do 10 kW);
- zakup i montaż wentylacji mechanicznej wraz z odzyskiem ciepła.
Nabór wniosków przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach prowadzony jest w trybie ciągłym.
Nie zapomnij się przygotować
By ubiegać się o wyższe dofinansowanie konieczne jest uzyskanie zaświadczenia o przeciętnych miesięcznych dochodach przypadających na jednego członka danego gospodarstwa domowego. Takie zaświadczenia wydaje gmina na żądanie osoby ubiegającej się o dofinansowanie. Jest ono konieczne, by móc złożyć wniosek.
Na pomoc w wypełnieniu wniosku mieszkańcy mogą liczyć w punkcie konsultacyjnym programu, który działa w Urzędzie Miejskim w Pszowie. By wspólnie z urzędnikiem wypełnić formularz nie zapominajmy o przygotowaniu niezbędnych dokumentów.
- Dowód osobisty Właściciela/współwłaściciea
- Nr pesel wszystkich osób mających prawo własności do nieruchomości
- Nr pesel małżonka współmałżonka (jeśli dotyczy),
- Adres posesji
- Adres e-mail
- Nr księgi wieczystej oraz nr działki, na której znajduje się budynek,
- Powierzchnia całkowita budynku,
- Wiek budynku (Decyzja pozwolenie na budowę wraz z pozwoleniem lub zgłoszeniem na użytkowanie)
- Powierzchnia użytkowa przeznaczona na działalność gospodarczą (o ile jest prowadzona w budynku)
- Ostatnio złożony PIT w Urzędzie Skarbowym np. PIT 37, PIT 40, PIT 16 PIT 28 (wraz ze stawką podatku PIT28).
- Nr konta bankowego Wnioskodawcy, na który ma zostać przekazana dotacja,
- Zakres planowanej inwestycji wraz z terminami ich realizacji oraz kosztami:
- Powierzchnia przegród ścian, stropów (w przypadku wniosku o ich docieplenie)
- Powierzchnia stolarki okiennej i drzwiowej (w przypadku wniosku o ich wymianę)
Umów się na wizytę
Punkt konsultacyjny w Urzędzie Miejskim działa w poniedziałki od 9.00 do 12.00 i w środy od 14.00 do 17.00. Z punktu mogą skorzystać mieszkańcy Pszowa po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu pod nr tel.: 32 716 08 28.