Pszów otwiera się na osoby ze szczególnymi potrzebami. Burmistrz Miasta wyznaczył dwóch pracowników, którzy będą odpowiedzialni za zapewnienie dostępności wszędzie tam gdzie widoczne są bariery zarówno architektoniczne, jak i cyfrowej.
W związku z wejściem w życie ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, organ władzy publicznej, w tym organ administracji samorządowej zobowiązany został w terminie do 30 września br. do wyznaczenia co najmniej jednej osoby pełniącej funkcję koordynatora do spraw dostępności.
Burmistrz Miasta Pszów wyznaczył, Zarządzeniem Nr BM.0050.108.2020 z dnia 2 września 2020 r.,następujących koordynatorów do spraw dostępności :
KOORDYNATORZY DO SPRAW DOSTĘPNOŚCI :
Franciszek Sobala |
w zakresie dostępności architektonicznej |
32 716 08 37 |
fsobala@pszow.pl |
Rafał Jasita |
w zakresie dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej |
32 716 08 32 |
rjasita@pszow.pl |
Do zadań koordynatora do spraw dostępności należy w szczególności:
1. wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez podmiot;
2. przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez podmiot;
3. monitorowanie działalności podmiotu, w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.