Ewidencja - Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
Burmistrz Miasta Pszów udostępnia w trybie jednostkowym dane z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL. Przez dane jednostkowe rozumie się informacje dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem. Do korzystania z nich są uprawnione m.in. organy administracji publicznej, sądy i prokuratura, a także inne osoby, pod warunkiem wykazania swojego interesu prawnego lub faktycznego do otrzymania takich informacji.
Wniosek o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL możesz złożyć gdy:
- jesteś osobą, która ma interes prawny - np. jesteś wierzycielem, który uzyskał tytuł wykonawczy i kolejnym etapem jest przekazanie sprawy do komornika sądowego, aby rozpocząć postępowanie egzekucyjne albo umieszczenie dłużnika w Krajowym Rejestrze Długów lub otrzymałeś z sądu wezwanie do usunięcia braków formalnych pozwu np. wskazania adresu zameldowania lub nr PESEL osób uczestniczących w postępowaniu;
- jesteś osobą, która ma interes faktyczny tzn., chcesz uzyskać dane dotyczące innej osoby, ale nie możesz swojego żądania poprzeć żadnymi przepisami prawa. W tym przypadku, aby otrzymać takie informacje, osoba, której dane dotyczą, musi wyrazić na to pisemną zgodę, o udzielenie której wystąpimy po złożeniu przez Ciebie kompletnego wniosku.
W przypadku gdy Wnioskodawca działa za pośrednictwem pełnomocnika, do każdego wniosku należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty:
- opłata za udostępnienie jednostkowych danych tj. danych dotyczących jednej osoby albo imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem wynosi 31 zł.
- opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa, gdy strona działa przez pełnomocnika wynosi 17 zł.
- opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy: Urząd Miasta Pszów, Bank Spółdzielczy Jastrzębie Zdrój 34 8470 0001 2038 0026 2352 0001 lub w banku.