Zajęcie pasa drogowego
Wymagane dokumenty:
Plan orientacyjny w skali od 1:10000 do 1:25000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego,
- Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego
- Kserokopia uzgodnienia (decyzji) potwierdzającej uzgodnienie lokalizacji obiektu budowlanego,
- Kserokopia zatwierdzonego projektu organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych,
- Kserokopia pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót.
W przypadku występowania w sprawie jako Pełnomocnik Inwestora:
- Oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (pełnomocnictw) Inwestora do występowania w Jego imieniu przed zarządcą dróg gminnych. Należy załączyć pełen szereg pełnomocnictw (zgodnie z danymi zawartymi w odpisie z KRS lub CEIDG),
- Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej za złożenie każdego dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w kwocie 17 zł (dokonanej na konto Urzędu Miasta Pszów) zgodnie z art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, załącznik do ww. ustawy część IV.
Wymagane opłaty:
W przypadku występowania w sprawie jako Pełnomocnik Inwestora pobiera się opłatę skarbową w kwocie 17 zł zgodnie z art. 1, ust. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, załącznik do ww. ustawy część III ust. 44 pkt 2, za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (opłata nie jest wymagana jeżeli pełnomocnictwo jest udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę należy uiścić na konto Urzędu Miasta Pszów.
Tryb odwoławczy:
Wnioskodawcy (Inwestorowi i/lub Pełnomocnikowi) przysługuje prawo odwołania od decyzji Zarządcy Drogi do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem organu który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Podstaw Prawna:
- Art.39 ust.3, art. 40 ustawy z 21.03.1985 r. o drogach publicznych
- Uchwała nr XIX/162/2020 Rady Miejskiej w Pszowie z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg w granicach administracyjnych Miasta Pszów https://eurzad.finn.pl/gmpszow/server/pobierz_rejestry_zalacznik/719333
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 1.06.2004 r. w sprawie określania warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20041401481/O/D20041481.pdf
Uwagi:
Zależnie od charakteru zamierzonej inwestycji, zarządca drogi zastrzega sobie możliwość żądania dodatkowych dokumentów lub wyjaśnień na piśmie.