Najem lokalu należącej do gminy
W celu zawarcia umowy najmu należy złożyć stosowny wniosek.
Wniosek do pobrania:
Najem nieruchomości należącej do gminy
Wymagane opłaty:
- Brak opłat.
Tryb odwoławczy:
- Odwołanie nie przysługuje.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny
- Zarządzenie Burmistrza Miasta Pszów nr BM.0050.60.2023 z dnia 22 marca 2023 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 0151/2/2007 Burmistrza Miasta Pszów z dnia 8 stycznia 2007 r. w sprawie ustalenia miesięcznych stawek czynszu najmu za lokale użytkowe, stanowiące własność Gminy Miasta Pszów
Uwagi:
Burmistrz sporządza i podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości przeznaczonych do oddania w najem. Wykaz ten wywiesza się na okres 21 dni w siedzibie właściwego urzędu, a także zamieszcza się na stronach internetowych właściwego urzędu. Informację o zamieszczeniu wykazu podaje się do publicznej wiadomości przez ogłoszenie w prasie lokalnej o zasięgu obejmującym, co najmniej powiat, na terenie którego położona jest nieruchomość.
Obowiązek, o którym mowa powyżej nie dotyczy oddania nieruchomości w najem na czas oznaczony do 3 miesięcy. Wykaz sporządza się i podaje do publicznej wiadomości, jeżeli po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 miesięcy strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość.
Zawarcie umowy najmu na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony następuje w drodze przetargu. Rada gminy może wyrazić zgodę na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia tych umów.