Pszów będzie walczył z azbestem. Miasto zdobyło dofinansowanie na realizację projektu pn. „Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest na terenie Miasta Pszów”. Projekt zdobył największą liczbę punktów i znalazł się na pierwszym miejscu na liście rankingowej projektów grantowych.
Projekt zakłada kompleksowe wsparcie mieszkańców w usuwaniu azbestu z budynków. W ramach dofinansowania będzie można zdemontować wyroby i materiały budowlane zawierające azbest z budynku mieszkalnego i niemieszkalnego. Przewidziane jest pokrycie kosztów transportu i unieszkodliwienia tych wyrobów. Następnie beneficjent otrzyma wsparcie na odtworzenie pokrycia dachowego, które zostało uszkodzone w wyniku prac związanych z demontażem wyrobów zawierających azbest.
Dzięki tym działaniom zminimalizowana zostanie emisja azbestowych włókien i poprawi się wygląd zewnętrzny oraz stan techniczny budynków. Zaplanowano usunięcie azbestowych elementów w 51 obiektach zlokalizowanych na terenie całego miasta. Łączna masa usuwanego azbestu to 51,33018 Mg, a powierzchnia to 4.666,38 m2. Wśród obiektów objętych projektem jest 18 budynków mieszkalnych i 33 budynki użytkowe takie jak garaże, stodoły, budynki gospodarcze.
Projekt „„Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest na terenie Miasta Pszów” będzie realizowany do 2022 r. Całkowity koszt przedsięwzięcia to ponad 630 tys. zł, w tym ponad 598 tys. zł. unijnego dofinansowania.
Projekt jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Osi priorytetowej V Ochrona środowiska i efektywne wykorzystywanie zasobów, Poddziałanie 5.2.2. Gospodarka odpadami RIT.